Sunday, March 13, 2011

Mac 3, 2011

Pagi ni sebelum sempat aku melangkah masuk ke pejabat, rakan sekerja aku i.i Alif memaklumkan sesuatu yang acapkali dihadapi oleh aku sendiri..Dia kena 'tiau' dengan penghuni yang berang..Kasar bunyinya, kan? Namun itulah yang terjadi..Lumrah manusia apabila permintaan tidak dipenuhi (juga janji tidak ditepati), bisa menggoncang dunia, dalam kes ni pejabat kabin aku la..Isu ni sudah pun berbangkit sejak beberapa bulan dahulu..Barang belum sampai dijadikan alasan yang aku kira agak lapuk bagi kes ni..Patutlah angin pagi tadi begitu kuat menyapa aku, disebabkan kejadian tadi mungkin..Ah, apa ada dengan insiden tadi! Hanya Allah yang Mengetahui di sebaliknya..Kini, hujan pun telah menurunkan tangisannya, kadangkala aku merasakan yang hujan ni seperti tangisan aku juga..Menangis dalam diam, tidak pula diketahui punca munculnya perasaan ni..Sambil2 aku memakan roti ( yang dibeli dalam perjalanan dari bandar Klang), aku menikmati suasana dingin sejuk hujan yang membasahi bumi ciptaan Allah yang Maha Esa ni..
Hari ni juga genap seminggu usia anak saudara, Hasnan..Belum boleh dilihat berisi kerana mungkin dia tidak menyusu badan dengan sepenuhnya..Namun, aku yakin sedikit nasa lagi aku akan berani mendukungnya (itupun selepas Hasnan sudah kuat untuk dipegang oleh ku)..Boleh dikatakan trauma masih menyelubungi diri kerana dahulu aku pernah mengalami satu insiden ketika mendukung anak saudara (kini, telah sihat membesar, umur 16 tahun)..Waktu itu, masih menduduki rumah pusaka nenek (rumah kayu) yang pastinya mempunyai bendul2 yang memerangkap langkah..InsyaAllah, masanya akan tiba..Lebih2 lagi apabila aku sendiri akan memperolehi zuriat, takkanlah tidak mahu didukung anak itu.
Pada hari Jumaat yang penuh berkat ni, aku berdoa diberikan petunjuk serta kasih sayangNya untuk menghadapi hidup yang serba mencabar ni..Amin!!!

No comments: